Båtupptagning (19:e okt)

Vi flänger runt mycket just nu känns det som och mer åkande blir det de närmaste veckorna också. Olle skrek sig in i en ny fas på vägen ner. Jag fick förståelse för de föräldrar som har "nöjda" barn som tycker det är så hemskt när sitt barn skriker i 10 minuter. Vad är 10 minuter har jag alltid tänkt... det kan ju vara timmar... det är ju inte så farligt, men faktiskt så är det nog det! Så hjärtskärande att höra sitt annars så nöjda barn gråta förtvivlat. Är man van att höra skrik varje dag så blir man ju tyvärr härdad och tycker att 10 minuter är ju rätt ok.

Ja ja, hela familjen har varit glada efter det att vi kom fram. Rasmus har lekt med "plastkusinen" Elsa och farbror Peppe, segelbåten har plockats upp på land, vi har träffat Rasmus tremänningar Linus och Ida (som vi fick en hel kasse med superfina kläder av! Kommer verkligen att användas!) På vägen hem besökte vi även gammelfarfar i Södertälje, han lös upp när han fick se Olle, släppte inte Olle med blicken.
   
Rasmus har fått åka båt och det är ju alltid ett äventyr! Men lite tokigt tyckte han att båtarna skulle upp på land.

  
Jag, Kerstin och grabbarna gick en promenad i de fina lövskogarna. vi gick förbi prinsens gård, börjar bli upprustat och fint. Tog inga kort, det räcker med alla damtidningar som smyger runt i lilla Källvik :o). Stora eken på kortet har en ålder som är uppmätt till 700 år. Snacka om gammal!

Idag, måndag har börjat lugnt, jag surfar, Olle sover och Rasmus spelar golf, som Nicke Nyfiken gör... alla nöjda med andra ord! kram på er alla mina bloggläsare! /Bodil och Rasmus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0