hejdå nappen.. (24:e nov)

...ja, ni läste rätt. Det är mycket man ska sluta med som småbarnsförälder, napp, blöja, spjälsäng, välling, amning osv. Igår gjorde vi det svåraste av de alla, enligt mig iaf. Vi har under hösten pratat om vad man kan göra med nappen-för man ska ju inte ha den i all evighet. I tisdags när vi satt och läste "Rasmus Nalle året runt" så sa Rasmus "det där ska jag köpa för mina nappar" och pekade på ett par skridskor. Jaha, tänkte jag. Dagen efter pratade vi om det och han va verkligen inne på att skaffa skridskor i utbyte av napparna. Sagt och gjort, det letades nappar i hela huset som Rasmus la i en stor Byggmax påse. Olle, jag och Rasmus drog till kupolen och drog in på Team Sportia där vi fick tag i en snäll ung manlig expedit som hjälpte oss. Rasmus langade över napparna till honom och tog skridskorna. Expediten (som absolut inte hade egna barn) såg smått förvånad och generad ut. Sen fick Rasmus syn på värsta hockeyklubban och utbrast att en sån måste han också ha såklart. Vad säger man, såklart att han skulle ha en klubba också! en boll åkte också med innan vi tillslut tog oss ur butiken med en mamma som också var smått nervös. Sen firade vi med glass på kupolen! Gick otroligt smärtfritt, men på kvällen kom frågorna...Ska vi hämta napparna nu? Jag vill ha dom igen! Ska vi hämta dom imorgon? Ska vi hämta dom sen, en annan dag? Stackars Rasmus kände jag, men inget skrik och gråt, bara frågor. Han är ju en funderare vår äldsta son. Han somnade till slut med far sin bredvid i sängen, sov hela natten utan frågor. Skulle dock tro att det blir fortsättning följer idag om napparna.... Det återstår att se. Vi håller tummen att det går bra!

Rasmus på midsommarafton-08.

Kommentarer
Postat av: Mormor Inger

Vilken duktig Rasmus. Jag kan berätta att du Mamma Bodil slutade med napp när du fyllde 3år, så då har Rasmus slagit nytt släktrekord. Din storebror Ulrik var ju 4 år när han slängde sin napp i papperskorgen.

Lycka Till!!

2009-11-26 @ 13:07:48
Postat av: Farmor Elisabeth

Rasmus är verkligen duktig.Det blit väl kämpigt några dagareller så kan han ju låna av Olle.Kram från Farmor

2009-11-26 @ 13:51:30
Postat av: Hedvig

Heja Rasmus!!

2009-11-26 @ 17:35:00
Postat av: emma

bra gjort!!!

2009-11-27 @ 19:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0