Mormors hörnskåp (23:e juli)

Har funderat länge (typ 1 år) om jag ska våga mig på att måla hörnskåpet som var mormors än gång i tiden. Jag har inte tyckt att det tikfärgade skåpet har passat in någonstans samtidigt som jag tycker så mycket om det att jag vill ha det där folk ser det. (Har stått nere i gillestugan) Nu iaf har jag målat det! Visade sig att mormors gamla hörnskåp var svårmålat. När jag hade grundat 1 gång och målat ytterligare ett lager så var skåpet helt gult när jag vaknade morgonen därpå. Ringde till färgaffären och de gav mig tipset att man måste grunda med oljebaserad färg och inte vattenburen färg som jag hade gjort. Blev till att slipa lite snabbt och sen på med oljebaserad grundfärg, sedan återigen den vita färgen utanpå. Än så länge står skåpet tomt, men jag ska nog ha vaser i det, precis som mormor hade.


Hörnskåpet står nu i vårat "mellanrum" som nu börjar ta form för första gången sedan vi flyttade in i huset för 3 år sedan... hehe. Allt går inte fort hos familjen Carlsson/Bingman. // Bodil

Kommentarer
Postat av: Carina

Skåpet blev ju kanon! Du är allt bra duktig du Bodil! Hoppas vi kan ses när vi alla är hemma igen. Trevlig semestertripp till Örebro. Kram

2009-07-24 @ 08:12:49
Postat av: Johanna

Vad fint det blev!

2009-07-24 @ 10:19:40
Postat av: Anonym

Jättefint Bodil!

2009-07-24 @ 22:18:39
URL: http://emmavirginia.blogspot.com
Postat av: Stina

Bodil! Jag kommer ihåg när du hade skåpet i Mora. Då var det fint, men nu är det riktigt jäkla supernice! Great job, exzam'!

2009-08-01 @ 11:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0