"jag vill ha alvedon i örat" (6:e dec)

..Ja, det svaret fick jag av Rasmus när han fick välja om han ville ha alvedon i rumpan eller dricka alvedon. Mitt i all bedrövelse så började jag skratta för det var ju så sant! Det var ju örat som gjorde ont så varför inte proppa in lite alvedon i örat??? En bedrövlig start på helgen fick vi i fredags med öroninflammation, besök hos doktorn, pencillin, gråt och nästan ingen sömn alls. Helgen blev rätt så bra ändå! Igår kom pensionerade morfar upp med tåget och var barnvakt åt Rasmus som hade piggnat på sig fort. Jag, Daniel och Olle åkte på julbord med alla kollegor på Dellner Couplers, en trevlig tillställning och Olle skötte sig finfint! God mat, men jag fick avstå från alltför många godsaker på dessertbordet med denna mjölkfria diet som börjar tära på mig.

Världens bästa morfar och Rasmus satt och målade när vi stack iväg på julbord.

Idag har vi fått hemleverans av en julgran av Maja med familj, det har borrats 2 hål i källaren genom en ca 20 cm betongvägg för att hjälpa rörmokaren som ÄNTLIGEN har dykt upp, varit ute och lekt litegranna och fixat i garaget. Olle har blivit bättre att äta, men det kan samanfattas med ordet KLET, visst öppnar han munnen, men det är då minimalt. Nu blir det mest till att slöa i soffan framför skidor. En ros för vinterstudion, OS och en vit vinter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0