Ledigt! (30:e dec)

Tidig morgon och tyst i huset, det är bara Nicke Nyfiken som hörs.... Julen har rullat förbi, nyår står och knackar på dörren. Otroligt skönt med gemensam ledighet. Julen firades i Bollstabruk hos farmor där vi blev uppassade som vanligt med god mat, barnvakt och sovmorgon. Solen hann knappt över trädtopparna förrens det var dags för att skymma igen. Nu går vi mot ljusare tider!!


Jultomten kom och besökte oss och det har lekts med alla fina julklappar som grabbarna fick. Vi har hunnit att träffa tremänningar och plastkusiner (Göstas barnbarn.) Faktiskt så har Rasmus och Olle hela 10 plastkusiner om man räknar på det viset!

Rasmus var mäkta konsentrerad på Kalle Anka, fri tillgång av pepparkakor så händerna fulla.

Mina föräldrar har varit uppe 2 dagar för ett litet julfirande till och igår var det dags att klä på sig renoveringshandskarna igen efter en välbehövlig break över julhelgen. Mormor var barnvakt och vi andra grejade i källaren. Jag har för första gången kaklat och fogat. Trixigt, men kul. Typ som att bygga med lego och lera och det är man ju rätt haj på vid det här laget :o) Daniel och morfar satte upp reglar på det som ska bli bastu.

Nu är det bara att hoppas att det inte blir så förbaskat kallt så vi kan vara ute och njuta av den fina vintern. Jag är skidsugen, Rasmus är Bobsugen, Danken är sugen på skrillor och Olle är sugen på att sova ute. Hann ju med skidpremiären i förrgår. Det var verkligen skitkul och jag var i världens form för att nästan vara helt otränad. Igår dock var jag inte riktigt i samma form. Hade så fruktansvärt ont i hela kroppen och var trött så jag trodde att jag skulle bli sjuk. Behövs nog några pass till för att vänja kroppen.

Nu ska jag styra upp en frukost, sen får vi se vad den här dagen har att erbjuda. Inga planer. //Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0