Vilken skitvecka! (24:e april)

Det kan man säga i dubbel bemärkelse! Rasmus började veckan med en spya och sen har det blivit pottbesök och blöjbyten på alla tider av dygnet. Mycket VAB och lite dagis.Vikten på familjen är nog detsamma som förra veckan, möjligtvis +1 kg som sitter på Daniels mage:o), men det tjocka Bodil har gått upp, har smala Rasmus gått ner. Nu hoppas vi att det är slutpruttat så att vi kan vara med på jympaavslutningen i Maserhallen på söndag som vi har övat till i flera veckor!

Mamma Bodil började sin skitvecka med en stressad dag på jobbet där utbildning av vikarie har börjat. (Vilket inte är så lätt när man inte har varit på plats så mycket under veckan) Hemresan från jobbet som går genom diverse småbyar längs Dalälven där hastigheten varierar mellan 50 km och 70 km slutade med att Bodil blev 2800 kr fattigare. En trevlig Polis skrev så gärna ut böter till en trött höggravid tjej. Trevlig och nyfiken var han också så när han var inne på sin 5:e fråga om hur många barn jag hade, när jag ska föda etc så sa jag trött men snällt till honom att skriva klart den där bötern så att jag kunde åka hem. Han blev då tyst och skrev snällt klart sin lilla dybara papperslapp.

Pappa Daniel är nog lite trött efter veckan han också. Men norrlänning som han är så är han lugnet själv! Det är tur vi har honom.

Igår provade jag för första gången på att beställa en Canvastavla med eget fotografi. Kortet är taget av mig förra påsken vid havet, Norrfällsviken, Höga kusten. väntar med spänning på leverans!


// Bodil


Kommentarer
Postat av: Jo

Spännande att se hur tavlan blir! Var ska den sitta?

2009-04-24 @ 20:28:48
Postat av: Bodil

Hej Jo!



Den ska sitta på väggen:o). Mer än så vet jag inte. Tack för glass-stunden

2009-04-25 @ 17:10:12
Postat av: Alnöborna

Snacka om skitvecka, lider verkligen med er. Här är det Svea som har varit sjuk i veckan, förkyld. Nä nu vill man ha friska,glada barn och bara vara ute och leka hela tiden. Kram på Er! /Maria

2009-04-25 @ 21:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0