Hoppsan!

Mer än en månad har gått sedan sist jag bloggade. Det var danken denna gång som väckte liv i mig, sa att det var länge sedan jag bloggade. Så vad händer hos familjen Bingman? Sist jag bloggade var Olle sjuk i astma och feber och så har det varit även den här veckan. Även Rasmus blev sjuk så den här veckan har varit 5 dagar vab. Mormor har hjälpt oss med två dagar. . När ingen av grabbarna har aktiviteter eller lek så blir det plötsligt rätt lugna kvällar. En kväll städade vi båda bilarna och det hör inte till vanligheterna tyvärr. Olle var med och lyste med en ficklampa, simsalabim så hittade han garagenyckeln som min kära man drulade bort för en månad sedan! Bingo för Olle! Ibland är det bra med små krypande pojkar i bilen. 


Några få skidturer har vi gjort.
Ett gäng i Järvsöbacken på sportlovet.

För första gången har vi även provat på löss. Fy då vilka äckliga djur och de hade bosatt sig i vår långhårige pojkes huvud. OCH en stor lus även i mitt!!! Behandlingar och kammande men peppar peppar så blev vi kvitt dem på en gång. 


Sportlov har det också varit. En helg i Järvsö, några dagars jobb och sedan garphyttan ett par dagar. Ånnaboda bjöd på topp-spår! 

Ånnaboda by night.

sedan har vi anordnat en hockeycup här på hemmaplan. 4 matcher för Rasmus och han har gjort grymt stora framsteg. Precis som i andra lagsporter så är hans styrka att läsa spelet och vara på rätt plats. Det har varit väldigt roligt att se honom utvecklas så mycket i hockeyn. Tyvärr så känner han inte så många så han verkar lite osäker på om han ska fortsätta eller ej. Det kan vi fundera på i sommar! 

Rasmus i vit tröja redo för tekning.
Kvällsmatch i innebandy. Rasmus tycker om att stå. Själv tycker jag det är roligare att titta när han är utespelare.
Snön kom tillbaks!! Olle och en kompis har backen helt själva.
This is life! Oboy i solen!

Och när det kom ny fin snö blev plättis finare än nånsin. Olle har haft årskort så han har åkt då och då. Detta har resulterat att jag är helt klart sämst att åka slalom i vår familj nu. Utan tvekan.

Rasmus har tappat tänder på löpande band. Stora gluggar på båda sidor. På bilden en väldigt lös tand som några sekunder efter att kortet togs drogs ut!


Pass 30. Ett av vinterns bästa pass!

Och är det någon som undrar hur de där 30 träningsdagarna gick så kom jag faktiskt imål. Bra peppning från två kompisar som hängde på, ibland väldigt motiverande pass och ibland otroligt jobbigt att få passet gjort. Kul utmaning som har gjort att jag har kommit igång med träning igen efter usla månader!


Det var en sammanfattning av senaste månaden. Nu tar vi helg och godnatt. / Bodil 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0