Vardag till 100%

Efter vår härliga semester så gick det rätt fort att få vardag igen. Nu är det som vanligt igen. Skola, jobb och allt som ska göras efter det. Vi hade en rivstart första veckan vi kom hem med besök av min släkt och ett par dagar senare även svärmor, Gösta och familjen Peppe. 


Nu är det söndagsmorgon och tyst i huset. Passar på att blogga en snabbis. 

Igår var jag och Rasmus till Mora på hockey sammandrag. Lång dag och det där med att sitta i en hall är roligt i ett par timmar, sedan blir det segt tycker jag. Iaf så började första matchen med förlust med ca 20-1 mot Mora!!! Tuff start, men de kämpade på! Vi åkte hemåt med tre förluster och en vinst.

Borlänge-Leksand. Förlust men ändå en jämn match!
daniel, Peppe och Gösta har gjort en liten rink i vår trädgård!

Vi har ju haft världens bästa kvartersrink, men för två år sedan pluggade kommunen igen brunnen där vi tog vatten. Efter diskussioner så får vi inte längre spruta vår rink med våra ideella krafter. Jag har varit sååå irriterad på detta beslut. Till den här vintern så drog kommunen in ytterligare en isbana nära oss och jag blev ännu mer less 

på dem. Lösningen blev ovan bild. En liten hockeyplan som räcker till att skjuta på mål och glida runt litegranna! Toppen!

Mer skridskor på sportfältet med Emmy i täten!
Vår fina slalombacke på gatan åkte Olle i förra helgen. Vi köpte årskort för 250kr. Lagomt dyrt :o)
Två långhåriga grabbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0