Juldagen 25:e dec

Nu är det juldagsmorgon och snart dags att gå upp. Julafton var en hellyckad dag och en dag vi kommer att minnas som annorlunda utan familjen i närheten. Vi åt frukost till julmusik i huset och möttes av en klarblå himmel. Vi har haft molnigt flera dagar i sträck så det var så vackert med sol igen, och varmt! 

Dagen bjöd på bad och barnen hade önskat sig minigolf på julafton. Det finns en helt ok minigolfbana under palmerna på detta ställe. Olle visade inte sitt bästa humör så den julrundan var inte den bästa.. visade sig sedan att Olle hade feber och magont så han tog det rätt lugnt under eftermiddagen. 

Minigolf under palmerna.

Jag och Maria hade gjort en skattjakt till barnen som fick bli deras julöverraskning. En påse med thailändskt godis som skatt. Jag hade köpt små ficklampor med godis i handtaget. Det var bara ett fel, det formligen kryllade av små myror bland godisbitarna.. uhhhh! Som tur var märkte vi det innan vi stoppade ner dem i barnens påsar. 

Skattjakt på julaftonseftermiddag.

Kände viss oro för barnen att de faktiskt inte skulle få en endaste julklapp, men det har accepterats och jag tycker de har tagit det så bra!! Olle sa i förrgår med viss sorg i rösten, Mamma, jag tror inte tomten hittar till Thailand. Det gjorde ont i mammahjärtat, för han hade ju så rätt. 

Olle fick alvedon till kvällen och piggnade till. Vi hade bokat in oss till paradisvillans julfirande på stranden. De hade pyntat med belysning under palmerna och vi satt på stranden och åt en buffé som var fantastisk! Ett julmiddag som jag kommer att minnas! Underhållning med thai

dans, eldshow, bingo och lekar. Svenssons och vi kammade hem storslam med vinster så vi kom hem med totalt 7 julklappar innehållande olika souvenirer. Vi gick plus denna kväll! 

Pantning inför julaftonskvällen.
Olle och Gustav bryter arm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0