Olles första dagisdag (31:a aug)

Så idag var det dags, den första riktiga dagisdagen som för våra barn är från kl 8.00 till 14.45. Olle slog till med sovmorgon ända till kl 7!!! Inga tårar vid lämning så det gick överaskande bra! Dock så sympatigrät han lite med kompisen Max när han blev lämnad av sin pappa. Sprudlande glad och allt hade gått bra hela dagen. Trots sovmorgonen somnade han ändå innan lunchen och fick äta lunch i sin ensamhetnär han vaknade.  

Möttes av två glada barn när jag kom hem även fast Olle varit vaken sen 12.30. Vi drog till kupan en sväng och fixade ICA-kort och så ville Danken titta på Brothers en snabbis. Det slutade med att jag fick mig en höstjacka på 5 röda sekunder!! Ska prova den igen och se om jag gillar den.... Olle det lilla charmtrollet charmade halva kupolen. Popmusik spelades inne på Brothers och Olle dansade loss flera låter. Vår lille kille älskar verkligen musik!  

Rasmus dagisdag var också bra. Han har konstaterat att det inte bara är stora barn på Violen. Han är minsann längre än flera andra barn. Stämmer... det var ju så man jämförde när man var liten...

Tripp trapp trull

Har varit till tandis idag igen. Blir så förbaskad på dessa priser. Konstigt nog är det billigare att dra ut en tand än att laga en... Varför är det billigt att gå till doktorn och snordyrt att gå till tandläkaren?? Är inte det samma sak??? Ont i munnen vs ont i kroppen??? 

Danken tycker, efter att han har läst mina blogginlägg, att jag ska gå en SFI-kurs.... Men hallå!!!! jag är bara rätt snabb på tangenterna om man jämför med honom.... då blir det lite tok bland orden och bokstäverna ibland... så det får man ta! 

 På återseende // Bodil


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej Bodil jag tycker att dina inlägg är toppen. Roligt att få följa Rasmus och Olles vardag.

Puss och kram från farmor

2010-09-03 @ 08:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0